ד"ר אלן פלג - רופא ומנתח עיניים

ד"ר אלן פלג- ניתוחי עיניים קוסמטיים ורפואיים

ניתוח דמעת יתר

דמעת יתר- למה זה קורה?

דמעת יתר הינה מצב בו העין מתמלאת בדמעות או שהדמעות זולגות על הלחיים ללא סיבה נראית. דמעת יתר נגרמת מייצור עודף של דמעות או מחסימה בדרכי הדמעות המנקזים את הדמעות מהעין. הסיבות לייצור עודף של דמעות הן רבות והמשותף לכולן היא גירוי חיצוני של העיניים. בין הסיבות השכיחות ניתן למנות דלקות עיניים, אלרגיות, ריסים הנוגעים בגלגל העין, חשיפה כרונית לחומרים מגרים או, באופן פרדוקסלי , דווקא מיובש של העין. בהיעדר אחת מסיבות אלה יש לחפש חסימה במערכות הניקוז של הדמעות.

דמעת יכולה להיות חריפה וקצרת מועד או כרונית שמלווה את החולה חודשים או שנים רבות.
בבדיקה במרפאה המטופל יישאל לגבי אפשרות חשיפה לגורמים העשויים לגרות את העיניים ותבוצע בדיקה מקיפה של העיניים לאיתור דלקות עיניים, ריסים לא תקינים, הפרעות בשטח הפנים של העיניים או הפרעה במנח העפעפיים וחסימות בצינורות הניקוז של הדמעות.
בין היתר בזמן הבדיקה תבוצע שטיפה של דרכי הדמעות בעזרת צינורית עדינה לוודא מעבר נוזל תקין בדרכי הדמעות.

דרכי הטיפול בדמעות יתר

כיוון שיש גורמים רבים להיווצרות דמעת כך גם הטיפול בדמעת שונה מאדם לאדם. הטיפול עשוי להיות שמרני כגון טיפול בדלקת עיניים, הסרת ריסים בולטים או במקרים של יובש, טיפול בתחליפי דמעות. במידה ומזוהה חסימה בדרכי הדמעות יהיה צורך להסיר את החסימה ולאפשר חידוש זרימת הדמעות מהעין. טיפולים בחסימות דרכי הדמעת מצריכות לרוב ניתוח כאשר סוג הניתוח משתנה בהתאם למיקום החסימה.

פירוט הטיפול בחסימות דרכי הדמעות ניתן לראות תחת הכותרת- ניתוח דרכי דמעות

לחצו כאן לקבלת מידע נוסף על ניתוחי עפעפיים על ידי רופא מוסמך